top of page

OFTE STILTE SPØRSMÅL

  • Hvordan melder jeg med på Oppstarten 2024?
    Påmeldingen for nye studenter åpner til sommeren. Du melder deg på ved å fylle ut et kontaktskjema. Det legges ut her.
  • Hvorfor må jeg melde meg på Oppstarten?
    Vi har valgt å ha påmelding for å sikre en bedre fordeling av nye studenter i faddergruppene. Når vi fordeler studenter som har meldt seg på, vet vi at de er interessert i å delta, og vi unngår at studenter som ikke ønsker å delta føler seg presset til å være med.
  • Koster det noe å være med på Oppstarten?
    Både ja og nei! Det å være med er i seg selv gratis, men noen av arrangementene under Oppstarten koster penger. I programmet vil du finne informasjon om pris på de ulike arrangementene.
  • Hvor kjøper jeg billetter?
    De fleste arrangementer trenger du ikke kjøpe billetter til på forhånd. I programmet er det linket til forhåndssalg / registrering på de arrangementene hvor vi har det.
  • Hvordan foregår inndelingen av faddergruppene?
    Alle nye studenter som har meldt seg på fadderordningen fordeles i grupper sammen med andre studenter fra samme studiekull. Fadderne vil i all hovedsak være 2. og 3. års-studenter fra samme studieretning.
  • Hvor mange studenter er det i hver faddergruppe?
    Det avhenger av hvor mange nye studenter som melder seg på fadderordningen, og hvor mange studenter som har registrert seg som fadder.
  • Når får jeg vite hvem som er i faddergruppen min?
    Det får du samme dag som studieåret åpner. Fadderne kommer inn i klassen etter dere har hatt oppmøteregistrering, og tar dere med på omvisning på campus.
  • Kan jeg bytte faddergruppe hvis jeg ikke trives?
    Ja, selvfølgelig! Det viktigste er at du trives, så hvis du ikke er komfortabel i faddergruppen din kan vi flytte deg over til en annen. Det tar gjerne litt tid å bli kjent når det er mange nye - gi det gjerne en dag eller to før du tar en beslutning. Kanskje det føles bedre når du begynner å bli kjent med de andre i gruppen. Grip muligheten til å utvide nettverket ditt. Det vil du få mye igjen for! Hvis du ønsker å bytte gruppe, tar du kontakt med Oppstyret, så hjelper vi deg.
  • Kan jeg ta med studievenner på arrangementer uten fadderne?
    Ja, så klart! Fadderordningen er til for å gi deg som ny student en god velkomst, men du er ikke tvunget til å kun være sammen med faddergruppen din. Gi gjerne beskjed til fadderne dine hvis du drar på et arrangement sammen med andre, eller ikke har mulighet/ønsker å være med en kveld, så slipper de å bekymre seg for deg.
  • Hva gjør jeg hvis jeg ikke får fadder?
    Hvis du ikke har meldt deg på fadderordningen før du møter opp til studiestart, eller det har skjedd en feil slik at påmeldingen ikke ble registrert, vil ikke fadderne ha deg på listene sine når de kommer innom klassen. Fortvil ikke! Du får fortsatt være med hvis du vil. Gi beskjed til fadderne, så får du være med på en av gruppene. Gi fadderne navn og telefonnummer, slik at fadderne har kontaktinformasjon og kan kontakte deg med informasjon og beskjeder.
  • Hvor finner jeg fadderstyret (Oppstyret)?
    Fadderstyret (Oppstyret) har ikke et eget kontor, og er svært aktive under Oppstarten. Hvis du vil sende epost eller ringe Oppstyret, finner du kontaktinformasjon her. Vi er også aktive på instagram, så søk oss opp for å følge oss.
  • Hvor lenge varer Oppstarten?
    Oppstarten har ansvaret for sosialt programinnhold på ettermiddag og kveldstid første studieuke.
  • Hvordan kan jeg bli fadder eller medlem av Oppstyret til neste år?
    Rekruttering av Oppstyret starter på høsten, og rekruttering av faddere tidlig i vårsemesteret. Følg Oppstarten på Facebook, så får du beskjed når registreringene åpner. Det vil også annonseres på oppslag på universitetet.
bottom of page